După ce Primăria Pitești a luat, de vineri, 26 august, decizia de a restricționa accesul autobuzelor de pe ruta Mioveni – Pitești, în stația de la Centrul de Diagnostic și Tratament, autoritățile de la Mioveni au anunțat că se vor implica în rezolvarea problemei și găsirea unei soluții. Deși edilul orașului Mioveni a specificat că situația se poate tranșa numai între firma de transport SC Vulturul & Company SRL și Primăria Municipiului Pitești, Primăria Mioveniului va interveni, însă numai cu rolul de mediator.
Astfel că, joi, la Mioveni a fost convocată ședință extraordinară de Consiliu Local, cu scopul de a fi analizate modalitățile de soluționare ale problemei cu care se confruntă transportatorul de pe ruta Mioveni – Pitești. La ședință au participat și consilierii județeni, Nicolae Velcea și Adrian Ștefan, precum și patronul firmei Vulturul & Company, Liviu Poșircă.
Primarul Piteștiului, Cornel Ionică a invocat faptul că transportatorul folosea punctul de la Centrul de Diagnostic în mod ilegal, însă a precizat că interzicerea autobuzelor vine și pe fondul unor sesizări ale cetățenilor din zona respectivă, care acuză aglomerații, zgomot și mizerie.
Aproape 2.500 de navetiști sunt afectați de această mutare. 300 ar fi chiar din Pitești
De vineri, accesul autobuzelor acestei companii a fost restricționat în parcarea de la Centrul de Diagnostic și Tratament din Pitești, astfel că, cei care doresc să plece din municipiul Pitești spre Mioveni vor trebui să se îmbarce într-o aventură riscantă, până la parcarea de la C.N.C.D, siguranța navetiștilor fiind un punct crucial pe care Primăria Mioveni și firma de transport îl invocă.
Mutarea punctului de îmbarcare/debarcare de la CDT afectează aproape 2500 de persoane, dintre care, în jur de 300 sunt chiar din municipiul Pitești. Problema este cu atât mai gravă cu cât, majoritatea celor afectați sunt elevi și studenți care merg la instituții de învățământ din Pitești. Astfel că, aceștia vor fi nevoiți să parcurgă o distanță mai mare până la școli, fiind supuși, de asemenea, unui risc ridicat de accidente, întrucât trebuie să traverseze mai multe drumuri circulate intens, dar și o cale ferată.
Liviu Poșircă s-a declarat revoltat de faptul că, interzicerea autobuzelor nu a fost anunțată decât printr-un afiș postat în spațiul de la CDT, că stația a fost mutată la CNCD.
Spațiul folosit înainte de autobuzele Mioveni – Pitești a fost transformat imediat în parcare de către administrația condusă de Cornel Ionică, astfel că, revenirea stației în acel loc, pare din ce în ce mai puțin plauzibilă.
Caietul de sarcini prevede capătul de linie la CNCD
Ion Georgescu a precizat, în ședința de joi, faptul că, în caietul de sarcini pe care transportatorul Vulturul & Company și l-a asumat este precizat clar că, punctul de capăt de linie din Pitești este cel de la CNCD și nu cel de la Centrul de Diagnostic. Pentru a aduce pasagerii acestor autobuze, cât mai aproape de centrul orașului, Georgescu a sugerat modificarea caietului de sarcini, în care să poată fi introduse stații de tranzit în oraș. Acest lucru poate fi făcut numai cu acordul Consiliului Local Pitești.
Liviu Poșircă, patronul firmei de transport se apără și spune că, în caietul de sarcini, nu putea fi prevăzut punctul de la Centrul de Diagnostic, acesta fiind considerat punct provizoriu, alături de celelalte trei stații, Slava, Ramada și stația de la Barieră. Poșircă a mai completat cu faptul că până în anul 2015, acesta a plătit către Primăria Pitești taxe pentru punctul CDT, fiind dispus să continue plata pe care conducerea municipiului nu a mai solicitat-o, de atunci.
Ce soluții propune administrația de la Mioveni?
Conducerea orașului Mioveni nu a rămas impasibilă față de această problemă, administrația de aici venind cu o serie de propuneri pentru rezolvarea situației. Una dintre acestea, venind de la edilul orașului ar fi accesul îmbarcării și debarcării pasagerilor în stația de pe Calea București, folosită în prezent de trei firme de transport și de unde sunt preluați navetiștii de la Topoloveni. De asemenea, o altă variantă, acceptată și de Liviu Poșircă ar fi folosirea parcărilor private, cea mai plauzibilă fiind parcarea de la Muntenia. Cu toate acestea, având în vedere că se impune o soluție de urgență, până la rezolvarea problemei, directorul Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni, Nicolae Tudose a propus transmiterea unei adrese către Consiliul Local Pitești prin care să fie stabilite, temporar, stații de tranzit.
Aceste propuneri vor fi prezentate marți, într-o întâlnire a reprezentanților celor două consilii locale, cu Prefectul de Argeș, Cristian Soare și Președintele Consiliului Județean, Dan Manu.
Până atunci, navetiștii vor avea de parcurs un drum lung și nelipsit de risc, fapt care poate duce la creșterea pirateriei în rândul celor care transportă persoane ilegal, pe această rută, cunoscuți și sub numele de „piețari”.